Big Day

Big Day
Big Day
Big Day

Uitgever Zodiac is op een missie: ze willen Chinese indiegames in het Westen op de markt brengen. Zeer moedig, want indies hebben het sowieso al zwaar. We wierpen een blik op Big Day, Bacterium, en Tale of the Ice Staff. Stuk voor stuk geinige games. Voor het klapstuk van de sessie moest ik naar een andere ruimte, maar daarover later meer.

Eén van de games die ze ons toonden was Big Day, een twin-stick-shooter, die je meteen laat denken aan Hotel Miami. De trailer geeft je al een hint, maar voor degenen die liever een stilstaand plaatje hebben:

Big Day

Ik krijg een controller in mijn handen met de volgende uitleg: rechter-trigger is schieten, linker-trigger is herladen. Duidelijk zat. Als het verhaal zo dun is, dat het de moeite van het vertellen niet waard is, dan weet je dat hun volledige aandacht bij de actie zit. Voor degenen die toch iets meer willen weten: de Apocalyps is uitgebroken, er zijn zombies overal en je bent je dochter kwijt.

Big Day

Ik startte op een grote kaart (zie hierboven), waar verschillende locaties op zichtbaar zijn. Daar ga je heen om je gram te halen op nietsvermoedende zombies. Het geweld is er, de geluidsgevechten ook, maar er miste voor mij iets dat het een eigen smoel gaf. Iets dat er anders was gedaan, iets dat ik niet eerder had gezien. Helaas was dat er niet, maar hopelijk voegt ontwikkelaar Sonic Shield nog wat meer toe aan de gameplay. Big Day wordt ontwikkeld voor pc (Windows), Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One.

Big Day